Mitenkä päin olette sen laittaneet
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Raitisilmasuodatin
Raitisilmasuodatin
Ihmettelin raitisilmansuodatinta vaihtaessani sitä, että manuaalit 2007 ja 2009 Forestereissa kehottavat oikein huomautuksella asentamaan sen niin, että suodattimeen merkatut nuolet osoittavat ylöspäin, kun taas itse parissa eri suodattimessa on kuvin Subarulle osoitetulla ohjeella osoitettu sen kuuluvan olla niin, että nuolet ovat alaspäin. Tuo paperinen suodatin näytti molemmin päin ihan samanlaiselta.
. Mä tökkäsin sen sinne nuolet alaspäin.
Re: Raitisilmasuodatin
Vuosi sitten olivat huollossakin näköjään laittaneet sen vastoin manuaalin ohjetta nuoli alaspäin..
Manuaalin suomennoksessa tapahtunut moka?!
Manuaalin suomennoksessa tapahtunut moka?!
Kyllähän tuo nyt niin kuuluu, että nuoli osoittaa ilman tulosuunnan, eli varmastikin alaspäin, näin ainakin omassa Legacyssä, kun juurikin vaihdoin.
- Subaru Legacy stw 2013 2.5i cng
- Volvo V70R 1999
- Toyota Corolla 1968 MR
- Simca 1100 1977 MR
- Fiat 850 Special 1969
- Saleen s/c HH Special Edition 2003
- Mazda 6 2007
- Volvo V70R 1999
- Toyota Corolla 1968 MR
- Simca 1100 1977 MR
- Fiat 850 Special 1969
- Saleen s/c HH Special Edition 2003
- Mazda 6 2007
Ok,
Kiitos vastauksesta!
Hämmentävää vaan se, että manuaalin mukaan nuoli ylöspäin
Kiitos vastauksesta!
Hämmentävää vaan se, että manuaalin mukaan nuoli ylöspäin
Olen itsekin huomannut saman ristiriidan ohjeissa ja suodattimissa. Monesti nuolet viittaavat ilmanvirtauksen suuntaan (air flow), eli nuolien pitäisi osoittaa alaspäin, koska ilma kulkee useimmissa autoissa ylhäältä alas. Itse olen asentanut nuolet alaspäin, eikä ole ollut mitään ongelmia. Tärkeintä on varmaan, että suodatin istuu tiiviisti paikoilleen.
Superhelteillä ilmastointi hyytyi monta kertaa, piti laittaa nollille, ja taas päälle, ja jo alkoi viileämpää ilmaa puhaltamaan. Mietin, mahtoiko johtua suodattimesta(oliko väärinpäin), vai veteleekö ilmastointi viimeisiään. Viime vuonna teetätin ilmastointihuollon. Sitä ennen kilkatti ihme ääntä - ymmärrettävästikin kun edellisestä ilmastointihuollosta oli liian pitkä aika.
Kilkatus ilmastoinnissa ei kuullosta terveeltä. Veikkaan et vika ei ainakaan ole suodattimessa...
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Kilkatus siis katosi ilmastointihuollon jälkeen. Mutta mietin sitä, voiko sillä että kummin päin suodatin on, olla myöskin vaikutusta ilmastoinnin toimintaan. Manuaali taisi näin varoitella. Mutta ongelma tullee eteen taas vasta vuoden päästä helteillä.