Nyt pyörii taas lisää umpioita nurkissa, ovokolta tilasin ja tällä kertaa tulikin H7 umpiota.
Mutta täytyyhän se myöntää että tuo on täysin onnettomasti täysin luokattomasti suunniteltu huono osa.
Ja jos jostain vielä löytyisi tuon H7 heijastinpintaosan osanumero ja että niitä saisikin tilattua pelkästään jostain, niin tuonhan vaihtaminen on helppo homma sinänsä.
Että vaikka tuo itse osa onkin ihan luokaton, niin niitä voisi sitten vain vaihtaa sitämukaa kun se ei kestä.
Ei sillä - en löydä edes tuon osan osanumeroa. (Saa kertoa!)
Tässäkin H7 umpiossa tuo heijastinpintaosa on rikki, mutta ei niin rikki, kuin omassa autossani, jossa on täydellisesti tuhoutunut.
Ruuvaamalla sen nyt kiinni autoon tilanne toki paranisi.
On mahdollista joudun nöyrtymään ja hyväksymään tuon marmoritiskin ryöstön ja ostamaan merkkiliikkeestä uutta umpiota.
Mikä on tietysti senkin takia arveluttavaa että tuo H7:n heijastinpintaosa on ihan oikeasti niin herkkä että jos vähän käsitteletkin sitä huonosti niin sehän hajoaa heti kuin kananmunan kuori!
Aivan onneton osa, suorastaan surkea. Todella huono osa.
Olen purkanut nuo 2kpl D2S umpiot ja niiden heijastinpintaosat ovat hyvässä kunnossa.
Käsittääkseni tuo itse heijastinpintaosa sopii tuohon H7 umpion heijastinpintaosan tilalle, koska umpiot itsessään ovat täsmälleen samalla osanumerolla. (Onko näin? En ole vielä kokeillut.)
Kysymykseni kuuluu:
Jos otan nykyiset H7 umpiot irti ja vaihdan heijastinpintaosat noihin hyviin D2S heijastinpintaosiin JA lisään tuohon väliin adapterin (onko sellaista edes olemassa?) joka adapteri keskittää H7 polttimon D2S heijastinpintaosalla, niin
1) Eikös ajovalon pitäisi toimia ihan normaalisti?
2) Meneekö tällainen edes katsastuksessa läpi?