Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Minun hakutaidot foorumilla on vajavaiset eli pahoittelut kun en löydä. Lupaan kirjata nämä itselleni ylös heti ja vaieta iäksi
Varmistelen siis, että tuleehan oikeat öljyt. Olen käyttäny Castroleja jo pitempään.
Moottoriin olen käyttänyt Castrol EDGE FST-TI 0W-30 öljyä molempiin autoihin. Molemmat vehjakset on manuaali lootalla.
Mutta mikä on oikeaa liejua perään ja lootaan? Meniskö näillä pieleen pahasti täyttömäärä löytyy varmaan manuaalista, mutta jos löytyy niin saa vinkata?
Kyllä ja juu. GL5 perään sekä lootaan, kaikki muu riippuu omasta mausta ja lompakosta. Ihan turhaa laittaa 140 vaseliinia sinne peräänkää. Midlandi käy molempiin.
Pakko kommentoida eli Midland synqron 75W-90 on API GL 4/5 luokiteltu öljy ja vain täyssynteettinen öljy voi täyttää molemmat luokitukset.
Eli API GL 4 luokitus on laatikkoon ja API GL5 perää.
Kyllähän se midland öljy käy jos siinä on se gl5 luokitus niinku sanoit. Mutta tosiaan sinne laatikkoon ei gl4 öljyä saa laittaa. Jos on gl 4/5 öljy, se käy molempiin vaatimuksiin. Mutta tosiaan subaruissa ei pelkkä gl4 öljy käy minnekkään.