Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Sähköauto murroksessa
Re: Sähköauto murroksessa
Murrokseen liittyen ainakin omalla kohdalla tämän kovan pakkastalven murtaneen (range ja lataus) sähköautoilijan(kin) mielestä talven selän taittuminen tuntuu murrokselta akkuteknologian kehittymistä odotellessa. 
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.
Re: Sähköauto murroksessa
HABA kirjoitti: 30 Tammi 2026, 16:18 Niin kauan, kun saan ajokortin pitää, ajan itse ja autostani kuuluu boxerin ruplutus.![]()
Olkoon polttoaineena 95e10, tai joku tulevaisuuden polttoaine, jolla pärjää pakkasoloissa, jos niitä meille vielä kauankin tarjotaan...![]()
Saahan niitä vielä varastosta ja käytettynä, tähänkö on tultu...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... c4812103f6
Re: Sähköauto murroksessa
"The most comfortable Ferrari ever"
Jaa-a, mitenköhän ottaa tuulta purjeisiin vai jääkö tuulen osuus vain tuulivoimasta saatavaan sähköön.
https://www.ferrari.com/en-EN/auto/ferrari-luce
https://www.ferrari.com/en-EN/auto/ferrari-luce
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.
Re: Sähköauto murroksessa
Mun mielestä "The most ugliest Ferrari ever", mutta meinaavat silti, että:
The lowest drag coefficient in Ferrari history, achieved through aero-styling convergence, active air shutters, and ride-height logic that lowers the front by 10 mm even while cruising.
The lowest drag coefficient in Ferrari history, achieved through aero-styling convergence, active air shutters, and ride-height logic that lowers the front by 10 mm even while cruising.
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla!
Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 130tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.
Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 130tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.
Re: Sähköauto murroksessa
Joo, katsomalla tuolta "explore aerodynamics" lienee tarkoituskin, että ulkonäkö aerodynamiikan ehdoilla. Kaukaa haettu esimerkki, mutta hiljattain tuli katseltua Viaplay TV:ltä GP Confidentialin jakso, jossa esiteltiin eri F1-autojen aerodynamiikkaa esim. siitä vaiheesta, kun autoihin tuli se ruma korkea keula. Tavallaan mielenkiintoinen ja samalla hämmentävä tuo Luce. Ehkä tarkoituksellakin. Kun vertaa sisä- ja ulkopuolta, niin jopa perinteistä tunnnelmaa sisällä ja voisi todeta perinteisesti, että ajaessa ei väliä miltä näyttää ulkoa.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.
Re: Sähköauto murroksessa
Tuohon Taycaniin verrattuna Toyotaan ajoakku "edukkaasti puoleen hintaan"... Tosin hinnat alkaen mallin uuden auton hintaa kalliimmalla... Kannustaa kyllä pitämään sen Toyotan Relax-turvan voimassa (ehkä tarkoituskin).nemola kirjoitti: 28 Tammi 2023, 12:10 "Yle kysyi akkujen korvaustapauksista neljästä eri vakuutusyhtiöstä, joista kaikista saatiin vastaukset."
"If-vakuutuksen maksama suurin korvaus akuston vaihdosta töineen on ollut yli 80 000 euroa – silloin kyseessä oli Porschen Taycan-mallinen sähköauto."
https://yle.fi/a/74-20013743
Eli paras valita sovinnolla malliston kallein Turbo S, niin tuo akun hinta töineen on suhteessa vähemmän takuuajan jälkeen.![]()
https://www.is.fi/autot/art-2000012047382.html
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.
Re: Sähköauto murroksessa
Tomcat kirjoitti: 30 Syys 2016, 20:17 Outback säköllä, kunnon kiihtyvyydellä ja 500km säteellä alkais jo houkuttaa![]()
Vettä on virrannut ja aikaa kulunut, mutta nythän patteri-Outback on tarjolla:Sandman1 kirjoitti: 16 Kesä 2022, 21:00 Torque news sivuston näkemys Outback EV:stä. Saattasin harkita ostoa jo vakavasti.
"Kiihdyvyys (0–100 km/h) (s) 4,5" (pikkuripee?)
Limited ja Business 18" renkailla "Sähköinen toimintamatka latausta kohden (WLTP) (km) 526"
https://www.subaru.fi/mallisto/e-outbac ... et-tiedot/
Tuntuu ainakin vielä nyt oikeasti hyvältä vedolta Subarulta hyödyntää Outback mallinimenä ja auton tyylissä sähköversiossakin.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.
Re: Sähköauto murroksessa
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Legacy GT-B MY99
- Mazda RX7 FD LS1 MY94
- WRX STi Type R MY99
- Legacy GT-B MY99
- Mazda RX7 FD LS1 MY94
Re: Sähköauto murroksessa
Toki kunhan sähköautotyyliin esim. viime talven pakkasilla (lähes) puolittaa tuon WLTP:n kilsat, niin ei tarvitse pettyä.nemola kirjoitti: 08 Kesä 2026, 09:35 Vettä on virrannut ja aikaa kulunut, mutta nythän patteri-Outback on tarjolla:
"Kiihdyvyys (0–100 km/h) (s) 4,5" (pikkuripee?)
Limited ja Business 18" renkailla "Sähköinen toimintamatka latausta kohden (WLTP) (km) 526"
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
There is no showtime like snowtime.