Mikä on normaali ahtopaine matalalla kuormituksella? Esimerkiksi tasakaasulla, tasamaalla, 80 km/h nopeudessa?
On tämmöistä oiretta 2012 Outbackissa:
Tyhjäkäynnillä 100 kPa.
Mutta sitten näyttääkin matalalla kuormituksella alle sen, jotain 80 kPa - eli vakuumia? Onkohan tuo nyt ihan normaalia?
Huippuja en ihan katsonut, mutta ainakin jotain 230 kPa löytyy.
Tärkein tämä: jotenkin voimaton, kuin olisi muutama kymmenen kaakkia tallista karkuteillä. Kun saa kierroksia, niin taas jaksaa vähän paremmin.
Polttoaineen kulutus noin 10-20% normaalia korkeampi.
Ei savuta, ei vikakoodeja.
Ylämäkeen isoilla vaihteilla vedättäessä tahtoo säksättää - tämä ääni alkoi toissapäivänä, ja tuntuu kuuluessaan hyvin häiritsevältä.
Mikähän tuossa voisi olla? Turbon siipien jumiminen tulee mieleen, mutta täsmääkö oireet? Onko muita vaihtoehtoja ehdottaa?
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Ahtopaine matalalla kuormituksella
Ahtopaine matalalla kuormituksella
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16
Outback 2.0TD -12
XV 1.6 puuropata -16
Outback 2.0TD -12
Re: Ahtopaine matalalla kuormituksella
Mulla oli ahtomittari omassa nokivasarassa ja siinähän 0-piste on se 1 bar eli ilmakehä. En muista että olis koskaan mennyt alipaineen puolelle muuten kuin -20 raatia pakkasta moottorijarrutuksissa.
Toi normaali ahto 80km/h tasaisella suoralla on varmaan aika lähellä nollaa eli se 100kpa mikä sulla oli tyhjäkäynnillä koska ei ole isommin kuormaa. Maksimi ahdot oli Impussa 1,5bar, veikkaan et muissakin vakio dieseleissä samat.
Eli toi kuullostais nyt et sulla on se "juuttuvasiipinen" turbo sen muuttavasiipisen tilalla.
Mitään vikakoodeja ei ilmeisesti ole antanut...
Tsekkaa turbon vivustojen toiminta ja että kaikki alipaineletkut on ehjiä.
Lähetetty minun SM-S938B laitteesta Tapatalkilla
Toi normaali ahto 80km/h tasaisella suoralla on varmaan aika lähellä nollaa eli se 100kpa mikä sulla oli tyhjäkäynnillä koska ei ole isommin kuormaa. Maksimi ahdot oli Impussa 1,5bar, veikkaan et muissakin vakio dieseleissä samat.
Eli toi kuullostais nyt et sulla on se "juuttuvasiipinen" turbo sen muuttavasiipisen tilalla.
Mitään vikakoodeja ei ilmeisesti ole antanut...
Tsekkaa turbon vivustojen toiminta ja että kaikki alipaineletkut on ehjiä.
Lähetetty minun SM-S938B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09