Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

CVT laatikko sanoi sopimuksen irti, mikä neuvoksi?

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Tallone
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Joulu 2024, 07:05

CVT laatikko sanoi sopimuksen irti, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Tallone »

Outback vm. 2010 laatikko alkoi oireilemaan, ulisi kylmänä, muutaman kilometrin jälkeen ulina loppui. Toimi kuitenkin koko ajan ihan normaalisti. Kävin öljynvaihdossa (RS-huolto), ei vaikutusta ulinaan ja muutaman viikon jälkeen ei sitten enään toiminutkaan, vikavaloja:At oil temp, ce,luistonesto, sähköinen käsijarru. Juuri ja juuri sen saa liikkeelle ulinan kera. Korjausarviot parista paikasta kysyttynä 5000-7000€. Mikä neuvoksi? Vaihtolaatikko? Ei kuulemma Suomesta löydy oikeanlaista (RS-huolto). Ei tuota viitsisi ihan kierrätykseen pistää. kun jonkun verran tuo maksoikin 1,5v sitten, kun sen hankin. Kovasti olisin toivonkipinästä kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa...
Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1197
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: CVT laatikko sanoi sopimuksen irti, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja -teme- »

Järkevin vaihtoehto on varmaankin vaihto laatikko, ulina kun kertoo siitä että ketju on päässyt luistamaan joten siellä on ketju ja lautaset nyt todennäiköisesti entiset ja metallin silppua mekatroniikka täynnä. eli jos korjaamaan lähtee niin melkein kaikki sisälle joutuu uusimaan.

ovokolta näyttää reilulla tonnilla löytyvän laatikoita että sen vaihto on semmonen 3-4 tunnin homma plus öljyjen vaihto siinä samalla,ennen uuden laatikon asennusta kannattaa sitten öljyn lahdutin linjat ja itse laudutin huuhdella todella tarkkaan että sinne ei jää metallin silppua joka sitten löytää tiensä uuden laatikon sisään.

https://ovoko.fi/osat/kmv2873-tr690kjac ... hcEALw_wcB

tuossa nyt yksi vaihtoehto.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99
Tallone
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Joulu 2024, 07:05

Re: CVT laatikko sanoi sopimuksen irti, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Tallone »

Kiitos vastauksesta, olisiko vielä neuvoa osaavaa vaihtotyön tekijää tuohon hommaan Pirkanmaan seudulta. Mites nuo laatikoiden sopivuus eri vuosimalleissa, kun on kuulemma tarkka juuri oikeanlaisesta (näin minulle kerrottu)...
Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1197
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: CVT laatikko sanoi sopimuksen irti, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja -teme- »

Tr690 taitaa aika hyvin käydä ristiin keskenään, softa eroja toki ainakin on. Mutta 2010-2012 ainakin pitäs olla täysin käypä ja 2012-2014 tuli softa ja momenttimuunnin parannus mutta sehän nyt ei itse laatikkoon juurikaan taida vaikuttaa jos laittaa vanhat muuntimen. 2015 tuli sitten kokonaan uus laatikko ohjauksineen ja sisuskaluineen, kuoret taitaa olla samat mitkä vanhmemmissa että sen sopivuudesta en osaa sanoa mitä kaikkea vaatii että käy.

Edit.
Niin ja etuperän välitys pitää olla oikea takaperän kanssa tottakai.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99
Vastaa Viestiin