Eli otsikossa jo varsinainen ongelma.
Ajovalot siis sammuu ja pelkät huomiovalot jää päälle ihan ajaessa ja satunnaisesti, kun valoviiksestä kääntää niin taas toimivat, välillä on oikean puolen valo pelkästään pimeänä. Jos pitää automaattiasennossa niin ei oikein tunnu menevän valot päälle lainkaan.
Parkit toimii aina samaten huomiovalot ja pitkät. Ajovaloissa siis tuota ongelmaa ja 2014 mallinen Outback kyseessä.
Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? rele vai voiko olla ballast vika?
Auto on juuri katsastettu huomautuksetta ja kesä tulee niin mitää akuuttia hätää ei ole, mutta syksy taas on melkein nurkan takana odottelemassa ja valoja tarvitaan.
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Re: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Onko xenon-polttimot milloin uusittu? Ne kyllä yleensä muuttaa väriä ja sitten kyrvähtää lopullisesti. Muut valothan tuossa on perinteisiä hehkulankapolttimoita eli kyllä vika liittyy jotenkin xenonien toimintaan. Sytytin / ballastit. Relevikakin voi olla. Ehkä itse tekisin subaru-korjaamolla vianmäärityksen ja sitten purkuosa(t) ovokosta tms. ja itse vaihto.
Forester SJ FB20B -14
Re: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Itse tarkoitus tehdä ja varmaankin ovokosta hankituilla osilla jos tarvetta ilmeneeJuice kirjoitti: 02 Huhti 2026, 19:56 Onko xenon-polttimot milloin uusittu? Ne kyllä yleensä muuttaa väriä ja sitten kyrvähtää lopullisesti. Muut valothan tuossa on perinteisiä hehkulankapolttimoita eli kyllä vika liittyy jotenkin xenonien toimintaan. Sytytin / ballastit. Relevikakin voi olla. Ehkä itse tekisin subaru-korjaamolla vianmäärityksen ja sitten purkuosa(t) ovokosta tms. ja itse vaihto.
Xenon polttimoita ei ole vielä vaihdettu mutta se on ensimmäisenä listalla.
Nyt olen pari päivää paremmin tarkkaillut vikaa niin se ilmenee niin että kun esim. aamulla lähtee liikkeelle niin muutaman minuutin päästä ajovalot menee pimeäksi ja kun viiksestä kääntää ne pois ja taas päälle niin lähes aina oikean puolen ajovalo jää pimeäksi.
Välillä molemmat ajovalot palaa normaalisti ja joskus käy myös niin että kun palavat normaalisti ja vaihtaa pitkiltä lyhyiksi niin taas jää oikean puolen ajovalo pimeäksi
Vaihdan nyt ensin polttimot ja sitten tutkin releet ja jos ei muu auta niin ballastien kimppuun viimeiseksi.