Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Subaru Outback 3.0R ohaustehostin 'hakkaa'
Subaru Outback 3.0R ohaustehostin 'hakkaa'
Hankin hiljattain Subaru Outback 3.0R vm 2007 automaatti, ajettu 250tkm. Autoon on kuulemma vaihdettu hiljattain ohjaustehostajan pumppu. Ajettuani noin 4000km ohaustehostin alkoi käännettäessä hakkaamaan takaisin, pyörät kääntyy kuin askeltaen. Tekee samaa paikallaan ja ajettaessa. Jos kääntää vain hiukan mitään hakkausta ei ilmene. Joskus vika on selkeä, toisinaan saattaa toimia ihan hyvin.
Re: Subaru Outback 3.0R ohaustehostin 'hakkaa'
vastaan itse. Muistin, että joskus foresterissa oli samantyylistä vikaa ohjauskessa ja ohjaustehostajan nesteen vaihtaminen auttoi. Nyt tyhjäsin Outbackin nesteen täyttöasian , täytin, ajoin hetken, tyhjäsin uudelleen, täytöin. Hakkaminen jatkui. Mutta seuraavana päivänä toimi normaalisti. En tajua, mikä on ongelma, mutta nyt on pari päivää toiminut.
Olisko ilmoja jäänyt?
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu
Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99
Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99
Se ongelma alkoi itsestään. Ohjaus oli ajoittain normaali. Sitten taas muutaman päivän hakkasi/nypytti. Vaihdoin vain sen nesteen, joka on siinä pienessä täyttösäilössä, joten en usko, että ilmaa pääsi sisään. Nyt olen vaihtanut sen säiliön sisällön 3 kertaa (vaihto kerralla noin 1,5dl). On toiminut 3 päivää ihan ok. Silloin Subaru Fpresterin yhteydessä joku sanoi, että vanha ohjaustehostajan öljy saattaa just tehdä tämän... tottako?
No ettei hammastanko ole rikki?
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Forester SJ FB20B -14
Jos olis hammastanko rikki, niin voisi silti ajoittain toimia?
-
Classic Driver
- Jäsen
Kannattaa ihan alkuun ilmata tehostin. Homma menee niin että keula ilmaan, auto käyntiin ja rauhallisesti käännellään ohjausta äärilaidasta toiseen ja samalla seuraillaan että tehostimen säiliössä riittää ainetta.
Näissä laitteissa on ilmeisesti jonkin asteen tyyppivika tai ominaisuus että tehostimen pumppu imee ilmaa järjestelmään vanhemmiten. Korjauksena tehostimen imupuolen liittimeen o-renkaan vaihto, ja jos ei sillä korjaudu niin säiliön ja pumpun välinen letku vaihtoon.
Oma laitos korjaantui tuon o-renkaan vaihdolla. Mulla ei ohjaus hakannut käsille, mutta pumppu korisi aina välillä ja tehostimesta oli voima hukassa.
Näissä laitteissa on ilmeisesti jonkin asteen tyyppivika tai ominaisuus että tehostimen pumppu imee ilmaa järjestelmään vanhemmiten. Korjauksena tehostimen imupuolen liittimeen o-renkaan vaihto, ja jos ei sillä korjaudu niin säiliön ja pumpun välinen letku vaihtoon.
Oma laitos korjaantui tuon o-renkaan vaihdolla. Mulla ei ohjaus hakannut käsille, mutta pumppu korisi aina välillä ja tehostimesta oli voima hukassa.