Tervehdys
Mulla on tossa 05 Outback tuolla 2.5 litraisella bensakoneella, manuaaaliaskilla, näitä asioita kun ei järjellä ajatella niin sitten mennään tunteella.
Siinä on jo pitkäänkin ollut tämä 2.5 koneen klassinen kannentiivisteongelma. Homman nimi vain on siinä, että se hikoilee vain hieman öljyä toisen kannen välistä koneen ulkopuolelle, ei siis mene paisuntasäiliöön. Tämä on ollut jo hyvin pitkään stabiili tilanne ja en ole tehnyt sille mitään, koska se ei ole pahentunutkaan.
En kyllä koko autoa edes meinannut pitää näin kauan! Mutta tykkään siitä niin paljon, että koeajaessani uudempia vaihdokkeja totean vain itselleni, että miksi vaihtaisin auton, josta pidän, autoon, josta en pidä? Sitten taas toisaalta: Vastaavaa Outbackia, manuaaliaskailla, vähän ajettua, eihän niitä ole missään. Pentele!
Olen kiintynyt tuohon autoon. Ymmärrätte ehkä.
Harkitsen vakavissani, että teetän siihen remontin jonka arvo on enemmän kuin itse auton arvo. Olen tosissani.
Mutta sitten niitä vaihtoehtoja, niin jos sitten ottaisi koko koneen auki ja teettäisi kannet.
Samalla jakohihna ja vielä kun kerran kone on auki niin samalla tsekkaisi kaiken. Onko sitten laakeroinnit yms.
Haluaisin, että Subarut ja tämän Subarun 2.5 litraisen koneen hyvin tunteva paja tekisi tämän homman.
Missäs niitä on? Osaatteko suositella hyviä?
Ainakin esim. ST Services kaveri joka hervannan liepeillä teki, käsittääkseni tekee vain perus öljynvaihtoja nykyään.
Onko vanhan liiton oikeita moottoripajoja missään enää? Sellaisia, jotka tietävät, mitä tehdä.
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Subarut tunteva moottoripaja pirkanmaa & lähialueet?
-
Sakurazuka
Re: Subarut tunteva moottoripaja pirkanmaa & lähialueet?
ST Servicesiä olisin itsekin ehdottanut, mutta jos ei tuollaisia (enää) tee, niin en tiedä mitä ehdottaa. Kannattaako sitä avatakaan, jos vain vähän tihkuu?
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08
Tihkuuko öljyä oikeasti kannen ja lohkon välistä vai venttiilikopan välistä?
Tiivisteet kovettuu ajanmyötä ja voi alkaa hikoileen.
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Tiivisteet kovettuu ajanmyötä ja voi alkaa hikoileen.
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Nokka-akselien tiivisteet on noissa 2.5 litraisissa ej-koneissa myös tunnettu vuotopaikka.
Allekirjoituksen Outbackiin laitettiin tarviketiivisteet, metallisilla kannentiivisteillä.
Toki remontteerattiin kannet myös. Ei mennyt pitkään kun alkoi nokkien stefat vuotamaan.
Kuulema oem-tiivisteet toimii. Tiedän pari muutakin tapausta joissa sama homma.
Mutta, jos ei isommin vuoda, ja katsastusmies ei reagoi, ajoa vaan.
Ei se tippa öljyä ruohikossa maailmaa kaada, yksi putinin pommi saastuttaa moninkertaisesti, kun se suhoi-hävittäjällä tai isommalla pommikoneella käydään ampumassa lastentarhaan.
Sori politikointi, luin juuri uutiset...
Allekirjoituksen Outbackiin laitettiin tarviketiivisteet, metallisilla kannentiivisteillä.
Toki remontteerattiin kannet myös. Ei mennyt pitkään kun alkoi nokkien stefat vuotamaan.
Kuulema oem-tiivisteet toimii. Tiedän pari muutakin tapausta joissa sama homma.
Mutta, jos ei isommin vuoda, ja katsastusmies ei reagoi, ajoa vaan.
Ei se tippa öljyä ruohikossa maailmaa kaada, yksi putinin pommi saastuttaa moninkertaisesti, kun se suhoi-hävittäjällä tai isommalla pommikoneella käydään ampumassa lastentarhaan.
Sori politikointi, luin juuri uutiset...
Legacy stw 2.0R -07 MT
Outback -01 AT
kaar vos kut, put te reis vas pät!
Outback -01 AT
kaar vos kut, put te reis vas pät!