Onko kenelläkään kokemusta moisesta / onko edes käytännössä mahdollista?
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
2010+ dieselin kampuran laakerointi
2010+ dieselin kampuran laakerointi
Olen miettinyt alakerran laakerointia (selkeä nakutus kuultavissa), kysyin yhdeltä subaru osaajalta
ja vastaus oli että moottoria ei tarvitse nostaa pois vaan vaihtaa alakautta, öljypohja pois ja laakerien vaihtoon?, on kuulemma nopea, helppo ja toimiva homma.
Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi
Sen mä haluan nähdä kun joku bokserikoneeseen vaihtaa laakerit purkamatta konetta.
Noissa dieseleissä (+ez36 ja uudemmat f-koneet) taitaa kaikissa olla avoimempi lohko öljypohjan puolelta ja kanget "viistot" alasilmukasta ni periaatteessa voi onnistuu kohtuu viavalla. Ja kyl yks pelle peloton on kuulemma vaihtanu ihan ej-koneeseenki alakautta mut se ei ollu helppo ja vaatii vähän työkalujen modausta sekä muita jippoja.Reetuhai2 kirjoitti:Sen mä haluan nähdä kun joku bokserikoneeseen vaihtaa laakerit purkamatta konetta.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Täytyy ilmeisesti tässä syksyn / alkutalven aikana ottaa työn alle ja ihmetellä että onnistuuko alakautta vai ei? Jos näyttää että on tekemätön homma niin nostaa sitten koneen pois ja jatkaa siitä sitten hommia.
Kyllä ne veivien laakerit saa alakautta paikallaan vaihdettua. Nosturilla tai montulla. Pakosarja ja molemmat öljypohjat pois niin sieltä… 
Legacy -10 Boxerdiesel sedan
Meinasinki runkolaakereitten vaihtoa, kun kerran puhuttiin vaan laakeroinnista, eikä yksilöity pelkistä veivin laakereista.
-
Outback 2010
No onnistuko se veivien laakerien vaihto alakautta? Tai onko joku itse oikeasti vaihtanut ja onnistunut? Kun olis itellä ilmeisesti tarvetta. Yksi naputtaa aika pahasti.
Auto menee viikko 9 työn alle, silloin olen viisaampi tässä hommassa 
-
Outback 2010
Moro. Yritin nimim. Juhalle lattaa yvtä. Muttä jää vaan lähteviin aina. Eli , jos luet tätä ketjua vielä, niin antaisitko vähän tarkempia tietoja veivien laakerien vaihdosta vaikka mailiin kkauppinen@gmail.com. kone on ee20z. Tässä ainoa video minkä löysin:https://youtu.be/nksACjHRZME?feature=shared
Toinen öljypohja minkä mainitset, näyttää aika isolta, mahtuuko se tulemaan alakautta. Jos videolla on edes sama kone, diesel kumminkin. 25.1 on aikomus kurkata tuonne. Kiitos.
Toinen öljypohja minkä mainitset, näyttää aika isolta, mahtuuko se tulemaan alakautta. Jos videolla on edes sama kone, diesel kumminkin. 25.1 on aikomus kurkata tuonne. Kiitos.
Aika surullinen oli tuokin motti tos videolla.
Itse kyl nostaisin koneen ulos et saa pilkottua kunnolla ja näkee samalla mis kunnossa kaikki osat on.
YV:t on käsittääkseni niin kauan lähtevissä ennen kuin vastaanottaja lukee ne.
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Itse kyl nostaisin koneen ulos et saa pilkottua kunnolla ja näkee samalla mis kunnossa kaikki osat on.
YV:t on käsittääkseni niin kauan lähtevissä ennen kuin vastaanottaja lukee ne.
Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09
Yv viesti on lähtevissä niin kauvan kun vastaanottaja kirjautuu foorumille.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu
Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99
Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 470tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99