Tuli tuossa "voimailtua" yksi halpishylsy pas2, joten kelpaisi ehdotukset paremmaksi seuraajaksi. Potilas on sikäli vähän ongelmallinen, että vanteessa mutterit ovat kapeahkossa syvennyksessä eli asettaa rajoituksen hylsyn maks. ulkohalkaisijalle ja samalla myös min. pituudelle, jos/kun haluaa välttää jatkovarren käytön.
Eilisen ikkunashoppailun perusteella jäi mieleen vaihtoehtoina:
1/2" sovitteella 78mm pituinen hylsy ja 1/2"-3/8" "adapteri" sen kiinnittämiseksi 3/8" monenttiavaimeen, joka on jo ennestään.
3/8" sovitteella 63mm pituinen hylsy ja se kiinni 3/8" monenttiavaimeen, mutta lyhyemmän hylsyn lisäksi tarvitsisi myös lyhyen jatkovarren.
Avaamiseen vaikka 1/2" tai 3/8" T-väännin suoraan momenttiavaimen tilalle (kiinni momenttiavaimen maksimilla).
Itse melkein kallistuisin tuohon ensimmäiseen, koska adapteri on lyhyempi kuin lyhyt jatkovarsi. Saa ehdottaa muutakin, kuitenkin budjettiratkaisuksi omien autojen renkaiden kausivaihtoihin ja jälkikiristelyihin. Ikkunashoppailukin saattaa jatkua.
Otsikko tarkoituksella väljähkö eli areena on vapaa.
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Työkaluja renkaanvaihtoon
Työkaluja renkaanvaihtoon
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.
Re: Työkaluja renkaanvaihtoon
Itse ajauduin JN2 muttereiden käyttäjäksi, kun kesävanteissa ei ole mahdollista käyttää Subarun vakiomuttereita. Niiden kanssa hylsy hiertää vanteeseen naarmut.
Nyt olen siirtynyt Lekassa ja Levorgissa täysin JN2 muttereihin.Jatkopala momenttiavaimeen tulee luonnostaan, kun JN2 avainta pitää käyttää 17/19mm hylsyllä.
Noita muttereita avaimineen saa esim. https://www.futurez.fi/shop/ulkokuori/v ... nmutterit/
Nyt olen siirtynyt Lekassa ja Levorgissa täysin JN2 muttereihin.Jatkopala momenttiavaimeen tulee luonnostaan, kun JN2 avainta pitää käyttää 17/19mm hylsyllä.
Noita muttereita avaimineen saa esim. https://www.futurez.fi/shop/ulkokuori/v ... nmutterit/
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S
Aikomus oli itselläkin vaihtaa mutterit, mutta kun hylsy paljastui murtuneeksi ja mutterit saivat rengasliikkeessä nyt ei-sesonkityöntekijöiltä hyväksyvän arvion, niin tilasin uuden hylsyn, kun sattui surffailemalla löytymään riittävän pitkä 82mm. Vanteiden naarmuttaminen ei pitäisi olla ongelma näillä vanteilla vielä tuon hylsyn ulkohalkaisijalla. Voimahylsyt ja aluvanteille tarkoitetut muovipäällystetyt hylsyt olisivat olleet halkaisijaltaan pari milliä isompia.
Impreza GT SPW MY98
Mikä on outbackin vm2016 pyöränmutterin kiinitysmomentti. Olis edessä eka renkaitten vaihto eikä momentista tietoa. Eikä ohjekirjaa.
Kiitos jo etukäteen vastaajille.
Ohjekirjassa taitaa olla 120Nm, omissa olen käyttänyt 120-130Nm ja sillä nuo on pysyneet. Ja jälkikiristys kannattaa muistaa n. 100km ajon jälkeen kun osaa aina joku mutteri hieman löystyä.sompio kirjoitti: 07 Huhti 2026, 16:30 Mikä on outbackin vm2016 pyöränmutterin kiinitysmomentti. Olis edessä eka renkaitten vaihto eikä momentista tietoa. Eikä ohjekirjaa.
Subaru Outback 2.5i CVT Limited '25
ex-Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08
ex-Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08
Olisin jättänyt liian löysälle. Mersussa olen vetänyt 110 tiukkuuteen ja jälkitarkastus 200-400 km jälkeen. Huomenna renkaita vaihtamaan.
Kiitos!

Kiitos!