Nyt olisi kiikarissa Subaru Outback 2,5i VA CVT Business ja vuosimallina 2010 ja kilometrejä on kertynyt karvan vajaa 140tkm. Tietoa olen yrittänyt Outbackeista netistä etsiä sen minkä osaan ja löydän. Aikalailla vähänlaisesti suomalaista keskustelua ja tietoutta yleensäkin Outbackista löytyy (ainakin kun vertaa joihinkin muihin merkkeihin) ja ajattelin sitten rekisteröityä tänne ja pyytää vinkkejä ja neuvoja mitä kannattaa kyseisestä mallista tietää katsoa oston hetkellä
Outbackia nähnyt liikenteessä siellä täällä ja tiloja olen yrittänyt kuikuilla katsoa, netistä tästä löytyykin jo paremmin kuin tekniikkapuolesta. Mihin autoon vertaisitte tiloiltaan Outbackia, joku on verrannut Mondeoon ja joku on tiloja kehunut tilaviksi. Miten vertaisitte esim. MB E farkkuun, siihen tiloiltaan tietenkin häviää, mutta onko ero suuren suuri esim. tavaratilaltaan? Mahtuuko Outbackissa matkustamaan 4-henkinen perhe ilman suurta tuskastumista, onko kokemuksia
Entä sitten tekniikkapuolta noilla kilometreillä, huoltokirjan ja myyjän mukaan on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja leimoja löytyy tasaisesti merkkihuolloista vuosien varrelta. Viimeisimmäksi tähän yksilöön on tehty huoltokirjan mukaan seuraavat:
- moottoriöljyt+suodatin
- jakopäänhihna
- kannentiivisteet+tasohionta
- jäähdytysnesteet
Tätä huoltoa jäinkin miettimään... Eli on ilmeisesti Subaruille suhteellisen tyypillinen palaminen/vuoto tapahtunut kannentiivisteessä, kilmometrejä tuolloin ollut noin 120tkm. Uskaltaisiko kokeneemmat lähteä ostamaan yksilöä
Mites yleensä tuo CVT Subarulla? Tästä kyllä olen lueskellut että kai CVT suht luotettava on? Huolto-ohjelmaan ei öljyjen vaihtoa kuulu, joten tuskin tähänkään sitä on tehty, merkintöjä ei ainakaan löydy. Se olisi varmasti järkevää tehdä, jos kaupat toteutuu. Mitä noin yleensä voisi olettaa Subarun CVT:n kestävän? Tarkoitus olisi autoa kuitenkin pitää useita vuosia, jos siihen tykästyy.
Ruostumisesta olen myös lueskellut, tämä yksilö kuulemma pitäisi olla ns. ruosteeton, mitkä paikat ruostuu pahiten? Ja auto on siis kauempana, niin katsomaan en vielä ole päässyt.
Mitäpä muuta huomioitavaa keksisitte, mitä voisitte mahdollisesti aloittelevalle Subaru-kuskille suositella katsottavaksi? Ennen en Subarua ole omistanut.