Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

Pelastin Imprezan:)

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
mikkole

Pelastin Imprezan:)

Viesti Kirjoittaja mikkole »

Terve subaru miehet! Päätin sitten pelastaa vanha imprezan pedon kynsistä, eli ostin nettiauton kautta vm. 1998 subarun, ajettu jo kohta 290 000km ja muutenkin vähän elämää nähnyt. Auton edellinen omistaja oli pitäny huonossa kunnos jo pitkään eli periaatteena ollut että ajetaan vaan mut ei tarvii huoltaa:( eli edellinen omistaja ei piitannu auton huolloista yhtään.
Elikkä itse olen nyt ootanut auton hellään syleilyyn ja oon alkut herättelemään vanhaa autoa taas henkiin. Vikoja siis löytyyy eli isoin ongelma tällähetkellä on ÖLJYVUOTO:(
Tänään pääsin pesemään auton pohjaa konehuoneen alapuolelta joka oli aika öljyn peitossa eli jostain tiiviste\tiivisteet vuotavat, ehkä öljypohjan tiiviste? Täytyy hetken aikaa ajella jotta vuoto kohdat tulisivat paremmin esiin.
Kun auto on kylmä ja lähdetään ajamaan niin kauan että auton lämmöt on noussu noin puoleen väliin ja ajettu n.10min niin auto heittää tauluun vikavaloa ja huomaa että tehot vähän laskee:(
Vikakoodeja on yritetty hakea yhden autohuollon testereillä (kahdella eri merkkisellä laitteella) ja koodia tulee vain 2,3 mutta ei selitystä että mitä koodit tarkoittavat. Autohuollossa kertoivat että 90 luvun japanilaisille automerkeille on vaikeaa löytää vikakoodeja.
Joten päätin tilata kiinasta muutamat halpis testerit itse ja yrittää löytää niiden avulla koodit. Toivon että pääsis ensiviikon aikana sitä jo kokeilemaan.
Jos jollain on asiaan heittää jotain vinkkejä niin kiitos niistä jo etukäteen:) Jos jollain on tietoa hyvästä subaru huoltamosta vantaan suunnilla jossa voisin autoa käydä näyttämässä niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Kuva
https://postimg.org/image/7268n3bs3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Qulle
Hallitusjäsen

Re: Pelastin Imprezan:)

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tostahan saa koodit luettua rattiakselin alta piuhat yhdistämällä, mitään testereitä tartte. Haulla löytynee ohjeet, jaksa alkaa kännykällä säätämään.
Öljyvuodon aika yleinen syy on venttiilikopan tiivisteet.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93
mechanix
Hallitusjäsen

Viesti Kirjoittaja mechanix »

Jos tuo on ver5/6 eli löytyy obd-pistoke, vikakoodien lukuun käy k-linea tukeva obd-kaapeli ja ecuexplorer-softa, juttelee ssm-protokollalla. Myös rattiakselin alta mustat yksinapaiset liittimet yhdistämällä saa valon vilkkumaan mittaristossa joka kertoo koodit, samassa nipussa pitäisi olla vihreät kaksinapaiset liittimet. Veikkaan nakuanturi tai lambda.

http://www.troublecodes.net/subaru/" onclick="window.open(this.href);return false;
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
mikkole

Viesti Kirjoittaja mikkole »

joo kyllä löytyy pistoke. Kiitos paljon ohjeista:)
Vastaa Viestiin