Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

Lastuttaminen Foresterissa?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Klasu71

Lastuttaminen Foresterissa?

Viesti Kirjoittaja Klasu71 »

Eli tämmöinen jutska pomppasi ruudulla silmille.mahtaako kellään olla kokemuksia ja/tai näkemyksiä aiheesta? Myös mahdollisista vaihtoehdoista infoa on enempi kuin tervetullutta :)

http://www.voimaa.com/fin-fin/tilaa-teh ... u-forester" onclick="window.open(this.href);return false;
KK9
Jäsen

Re: Lastuttaminen Foresterissa?

Viesti Kirjoittaja KK9 »

Sakulle Kuopioon suosittelee kaikki täällä foorumilla! Saku on erikoistunut Subaruihin, eikä hintakaan oo paha! Viisaimmat neuvokoot paremmin!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)
Mauri H

Viesti Kirjoittaja Mauri H »

No aika tervetullutta olis lisätieto autosta. Foresteria kun on tehty kohta 20 vuotta ja ihan muutamana mootoriversiona. Oletettavasti kyse on kuitenkin Dieselistä?

Mitä lastuttamiseen tulee niin minä karsastan noita "bulkkilastuja" ja suosittelen omiin kokemuksiin pohjautuen Artec Poweria Kuopiossa eli Saku Jauhiaista joka säätää ohjelman yksilöllisesti jokaiseen autoon. Tuossa dieselissä on erittäin ongelmallinen DPF eli hiukkassuodatin, joka käytännössä täytyy poistaa fyysisesti ja ohjelmallisesti, se aiheuttaa enemmin tai myöhemmin ongelmia. Sakulta onnistuu tämäkin.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92
Jampsu

Viesti Kirjoittaja Jampsu »

Mauri H kirjoitti:No aika tervetullutta olis lisätieto autosta. Foresteria kun on tehty kohta 20 vuotta ja ihan muutamana mootoriversiona. Oletettavasti kyse on kuitenkin Dieselistä?

Mitä lastuttamiseen tulee niin minä karsastan noita "bulkkilastuja" ja suosittelen omiin kokemuksiin pohjautuen Artec Poweria Kuopiossa eli Saku Jauhiaista joka säätää ohjelman yksilöllisesti jokaiseen autoon. Tuossa dieselissä on erittäin ongelmallinen DPF eli hiukkassuodatin, joka käytännössä täytyy poistaa fyysisesti ja ohjelmallisesti, se aiheuttaa enemmin tai myöhemmin ongelmia. Sakulta onnistuu tämäkin.
Ehdottomasti Sakulle eikä mitään pilipali ohjelmointeja. Saku todellakin säätää ajossa ja tekee jokaiseen autoon yksilöllisen ohjelmoinnin.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.
Klasu71

Juuh, näemmä livahti vähän puutteellisin tiedoin tuo kyssäri. Eli kyseessä on siis -11 mallinen kiisseli. Onko mitään käryä mitä hintaluokkaa muo Sakun touhut olisi ja kauanko auto olisi pois rivistä? Itse kun asun Hesassa niin ei ole ihan ongelmatonta tuo Kuopioon reissaaminen ellen satu johonkin työmatkaan onnistumaan yhdistämään.
Mauri H

Klasu71 kirjoitti:Juuh, näemmä livahti vähän puutteellisin tiedoin tuo kyssäri. Eli kyseessä on siis -11 mallinen kiisseli. Onko mitään käryä mitä hintaluokkaa muo Sakun touhut olisi ja kauanko auto olisi pois rivistä? Itse kun asun Hesassa niin ei ole ihan ongelmatonta tuo Kuopioon reissaaminen ellen satu johonkin työmatkaan onnistumaan yhdistämään.
No hinta DPF:n poiston kanssa lienee jossain tonnin nurkissa, tarkan hinnan saa tietty Sakulta itseltään. Aikaa operaatiossa menee n. puoli päivää.

Jos suodattimen saa vaihdettua tyhjään jossain paikallisesti niin Saku majailee pääkaupunkiseudulla välillä kanssa, eli säätö saattaisi onnistua lähempänäkin. Jampsuhan kai tyhjenteli noita suodattimia kanssa, eli tyhjän vaihtarin voisi saada sieltä.
BMW 330D xDrive

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92
Jampsu

Mauri H kirjoitti:
Klasu71 kirjoitti:Juuh, näemmä livahti vähän puutteellisin tiedoin tuo kyssäri. Eli kyseessä on siis -11 mallinen kiisseli. Onko mitään käryä mitä hintaluokkaa muo Sakun touhut olisi ja kauanko auto olisi pois rivistä? Itse kun asun Hesassa niin ei ole ihan ongelmatonta tuo Kuopioon reissaaminen ellen satu johonkin työmatkaan onnistumaan yhdistämään.
No hinta DPF:n poiston kanssa lienee jossain tonnin nurkissa, tarkan hinnan saa tietty Sakulta itseltään. Aikaa operaatiossa menee n. puoli päivää.

Jos suodattimen saa vaihdettua tyhjään jossain paikallisesti niin Saku majailee pääkaupunkiseudulla välillä kanssa, eli säätö saattaisi onnistua lähempänäkin. Jampsuhan kai tyhjenteli noita suodattimia kanssa, eli tyhjän vaihtarin voisi saada sieltä.
Joo, mulla ois euro5 eli juuri -11 foresta pönttö odottamassa tyhjäämistä onnistuu niin et tyhjään sen ja lähetät mulle sit tyhjäämättömän ku oot vaihtanu/vaihdattanu 60€ välirahan otan tosta tyhjätystä.
Säätö on parin tunnin juttu itellä meni vähän reilummin aikaa ku ei ollu just tolle -11 forelle sopivaa softapohjaa mut nyt pitäs olla sekin. 850€ ottaa säädöstä ku dpf on valmiiks poistettu.
Itse olin Sakun kyydissä säädön ajan ja toimistolla hörpin kahvia ku teki pohjia.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.
Klasu71

Oukei, mun pitää vähän ryhtyä setvimään asiaa. ;) mitenkäs tuossa muuten käy katsastuksessa päästömittauksessa kun tuo tempun tekee?
Jampsu

Klasu71 kirjoitti:Oukei, mun pitää vähän ryhtyä setvimään asiaa. ;) mitenkäs tuossa muuten käy katsastuksessa päästömittauksessa kun tuo tempun tekee?
Ei vaikuta asiaan, euro5 savuarvokin sen verran korkea et saa olla aika pölläkkä. Esimerkkinä. Mul oli 01 112cdi vito ja tais leimalla antaa 0,11 savut ja alunperinkään ei ole kattia eikä dpf... 2 on raja vanhemmissa. Ja 1,5 raja näissä euro4 ja 5
Mauri H

Mulla oli MY10 Diesel Outback Sakun ohjelmalla ja tyhjätyllä DPF:llä. Savuarvo katsastuksessa oli puhdas 0.

Toinen SUURI etu tuosta Sakulla lastuttamisesta on se että EGR suljetaan ohjelmallisesti. Se aiheuttaa satavarmasti ongelmia, tukkeuttaa imusarjaa, likaa antureita jne. Eli siitäkin pääsee samalla eroon.
BMW 330D xDrive

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92
Jampsu

Mauri H kirjoitti:Mulla oli MY10 Diesel Outback Sakun ohjelmalla ja tyhjätyllä DPF:llä. Savuarvo katsastuksessa oli puhdas 0.

Toinen SUURI etu tuosta Sakulla lastuttamisesta on se että EGR suljetaan ohjelmallisesti. Se aiheuttaa satavarmasti ongelmia, tukkeuttaa imusarjaa, likaa antureita jne. Eli siitäkin pääsee samalla eroon.
Tossakin on Sakun mukaan ero et onko vaihde päällä ja kytkin pohjassa vai vapaalla antaa eri arvot. Vaihde päällä antaa kakkua enemmän ku ecu luulee et pitäs lähteä liikkeelle ;)
Klasu71

Tuohan rupeaa kuulostamaan loikeasti aika hyvältä ;)
Vastaa Viestiin