Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

Haku löysi 6 tulosta

Kirjoittaja outbäkki
25 Touko 2026, 22:12
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: Voimansiirron öljyt
Vastaukset: 27
Luettu: 12249

Re: Voimansiirron öljyt

Omaan outbackin cvt laatikkoon ja etuperään ostin sarjan joka sisältää myös suodattimen https://www.autogear.fi/fi/automaattivaihteiston-varaosat/oljynvaihtosarja-tr690-subaru-122l/p/OSKTR690/
kesän aikana olisi tarkoitus vaihtaa ja toivottavasti nuo on öljyt ja suodatin on tarpeeksi laadukas niin ...
Kirjoittaja outbäkki
25 Touko 2026, 20:56
Keskustelualue: Myydään
Aihe: Myydään tarvike dpf, uusi (outback, forester...)
Vastaukset: 0
Luettu: 126

Myydään tarvike dpf, uusi (outback, forester...)

Eli myynnissä täysin uusi dpf Euro5 joka tarkoitettu Outback, Forester ym. dieselit.
Ostettu Aeromotorsista, mutta jäi asentamatta kun jostain ihmeellisestä syystä turbon pään laippa on erilainen kun kuuluisi olla, muuten täysin identtinen.
Eli irrottamalla laipan ja hitsaamalla originaalin tilalle ...
Kirjoittaja outbäkki
25 Touko 2026, 20:46
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Dpf tukossa
Vastaukset: 12
Luettu: 11777

Re: Dpf tukossa



Minulla alkoi tänään vilkkumaan dpf-vikavalo 260tkm ajetussa 2011vm. legassa. Etsiskelin jo pajaa jonne veisin poistatuttaan koko suodattimen ja ohjelmoimaan. Sitten hoksasin täältä lukea, että öljynvaihdot pitää kuitata. Ei ole meinaan ainakaan 45tkm kuitattu, kun olen itse vaihdellut. Jostain ...
Kirjoittaja outbäkki
25 Touko 2026, 20:38
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Vastaukset: 3
Luettu: 325

Re: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti

No niin.
Muistinpa päivittää tätäkin ongelmaa. Jäi mainitsematta että autossa on edessä myös lisävalopaneeli, edes katsastuksessa ei huomattu että molemmin puolin oli palaneet myös parkkipolttimot sekä pitkien polttimot :o
Eli vaihtoon meni pitkien ja parkkien polttimot sekä xenonit.
Vika ...
Kirjoittaja outbäkki
03 Huhti 2026, 10:09
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Vastaukset: 3
Luettu: 325

Re: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti


Onko xenon-polttimot milloin uusittu? Ne kyllä yleensä muuttaa väriä ja sitten kyrvähtää lopullisesti. Muut valothan tuossa on perinteisiä hehkulankapolttimoita eli kyllä vika liittyy jotenkin xenonien toimintaan. Sytytin / ballastit. Relevikakin voi olla. Ehkä itse tekisin subaru-korjaamolla ...
Kirjoittaja outbäkki
31 Maalis 2026, 20:28
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti
Vastaukset: 3
Luettu: 325

Outback -14 ajovalot sammuu satunnaisesti

Eli otsikossa jo varsinainen ongelma.
Ajovalot siis sammuu ja pelkät huomiovalot jää päälle ihan ajaessa ja satunnaisesti, kun valoviiksestä kääntää niin taas toimivat, välillä on oikean puolen valo pelkästään pimeänä. Jos pitää automaattiasennossa niin ei oikein tunnu menevän valot päälle lainkaan ...