Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

Haku löysi 259 tulosta

Kirjoittaja jaalto65
21 Kesä 2026, 23:07
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Ahtopaine matalalla kuormituksella
Vastaukset: 1
Luettu: 20

Ahtopaine matalalla kuormituksella

Mikä on normaali ahtopaine matalalla kuormituksella? Esimerkiksi tasakaasulla, tasamaalla, 80 km/h nopeudessa?

On tämmöistä oiretta 2012 Outbackissa:
Tyhjäkäynnillä 100 kPa.
Mutta sitten näyttääkin matalalla kuormituksella alle sen, jotain 80 kPa - eli vakuumia? Onkohan tuo nyt ihan normaalia ...
Kirjoittaja jaalto65
22 Touko 2026, 00:29
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: ACEA C3 -öljy, selittäkääpä vähän
Vastaukset: 4
Luettu: 409

Re: ACEA C3 -öljy, selittäkääpä vähän

Se on castrolin joku sekoilu. Jos ehdin ja viitsin, niin pitääpä kysellä maahantuojalta.
Kirjoittaja jaalto65
14 Touko 2026, 23:55
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Dpf tukossa
Vastaukset: 12
Luettu: 11763

Re: Dpf tukossa


Minulla alkoi tänään vilkkumaan dpf-vikavalo 260tkm ajetussa 2011vm. legassa. Etsiskelin jo pajaa jonne veisin poistatuttaan koko suodattimen ja ohjelmoimaan. Sitten hoksasin täältä lukea, että öljynvaihdot pitää kuitata. Ei ole meinaan ainakaan 45tkm kuitattu, kun olen itse vaihdellut. Jostain ...
Kirjoittaja jaalto65
03 Touko 2026, 22:23
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: ACEA C3 -öljy, selittäkääpä vähän
Vastaukset: 4
Luettu: 409

ACEA C3 -öljy, selittäkääpä vähän

https://photos.app.goo.gl/3bzH9gVEQ7ZSZRz3A

Siinäpä kuva kahdesta öljykannusta. Molemmat ostettu Tokmannista, toinen tammikuussa, toinen huhtikuussa tänä vuonna. Molemmat Castrol Magnatecia, 5W-40, molemmat ACEA C3 -öljyä.

Mutta, selittäkääpä joku, minkä tähden toisen sanotaan sopivan vain ...
Kirjoittaja jaalto65
12 Joulu 2025, 22:13
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outback 05 2.5 ajovaloumpiot
Vastaukset: 22
Luettu: 4845

Re: Outback 05 2.5 ajovaloumpiot

Oliskohan tuo likellä oikeaa https://www.aliexpress.com/item/1005004435759047.html?spm=a2g0n.detail.storeRecommendH5.3.fc22EgE9EgE90J&gps-id=storeRecommendH5&scm=1007.18500.300835.0&scm_id=1007.18500.300835.0&scm-url=1007.18500.300835.0&pvid=b0e1534d-7b5a-45f8-80a1-b73071bc542e&_t=gps-id ...
Kirjoittaja jaalto65
08 Marras 2025, 15:31
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outbackin hiipuvat lähivalot(zenon)
Vastaukset: 205
Luettu: 687311

Re: Outbackin hiipuvat lähivalot(zenon)

Kiitoksia neuvoista, valohomma Oubackiin on nyt tehty.

Uudet muovikuoret oli loistovinkki, kiitoksia siitä. Tuli kerralla viimeistelty ulkonäkö.

Onnistui mukavasti ilman suurempia ongelmia, ja lopputulos on todella onnistunut. Valoa riittää, oli lyhyet tai pitkät. Onhan nämä ihan kärkipäästä, mitä ...
Kirjoittaja jaalto65
03 Marras 2025, 22:27
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: Bensa-Subarun (2010 -> ) hankinta
Vastaukset: 9
Luettu: 1698

Re: Bensa-Subarun (2010 -> ) hankinta

Tietysti tässä on nyt kyse eri moottorista, mutta ei ainakaan XV:n 1,6-litraisessa PCV-venttiilin vaihto vaikuttanut mitään öljynsyöntiin. Hörppii rapia puoli litraa öljyä tuhannella kilometrillä.
Kirjoittaja jaalto65
20 Loka 2025, 22:56
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outbackin hiipuvat lähivalot(zenon)
Vastaukset: 205
Luettu: 687311

Re: Outbackin hiipuvat lähivalot(zenon)

Hiljaista on foorumilla, mutta kokeillaan silti...

Hankin vuoden 2012 Outbackin rivin jatkoksi. Niin eikös sitten ollutkin lähivalot ihan saunalyhtyinä. Oletan syyn olevan sen vanhan tutun.

Tilaus Retrofitlabilta on jo tehtynä. Muutama kysymys kumminkin:
1. Missä lämpötilassa umpion liimat ...
Kirjoittaja jaalto65
22 Maalis 2025, 23:07
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: Subaru XV 1,6bens. vm.2018 jakopää
Vastaukset: 2
Luettu: 800

Re: Subaru XV 1,6bens. vm.2018 jakopää

Ketju
Kirjoittaja jaalto65
12 Joulu 2024, 22:39
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: XV Bluetooth lakkasi kokonaan toimimasta
Vastaukset: 2
Luettu: 902

Re: XV Bluetooth lakkasi kokonaan toimimasta

Kyllä tämä on alkuperäinen.

Kohta tietysti jos ei Bluetooth tokene, niin saattaa vaihtua tarvikkeeseen.
Kirjoittaja jaalto65
10 Joulu 2024, 22:17
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: XV Bluetooth lakkasi kokonaan toimimasta
Vastaukset: 2
Luettu: 902

XV Bluetooth lakkasi kokonaan toimimasta

Niin vain kävi, ostin auton keväällä ja siitä pitäen BT pelasi ihan ok, kunnes noin kuukausi sitten pimeni kokonaan. Puhelin ei näe auton bluetoothia ensinkään. Kokeiltu on kahdella puhelimella, joilla molemmilla ominaisuus toimi aiemmin normaalisti.

Mikähän tuossa voisi olla? Voiko tuommoinen osa ...
Kirjoittaja jaalto65
23 Syys 2024, 22:26
Keskustelualue: Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet
Aihe: Jarrutehostin probleemaa
Vastaukset: 4
Luettu: 1002

Re: Jarrutehostin probleemaa

Enpä tuota varmaksi osaa sanoa, mutta numerosarjan alku on ehkä sittenkin osanumero. Kirjaimet ja numerosarjan loppu sitten sarjanumero?

852-06400 tuottaa haettaessa osumia vastaavasta tehostimesta.

Kuriositeettina mainittakoon, että vastaavaa tarraakin on jopa myynnissä: https://www.ebay.co.uk ...
Kirjoittaja jaalto65
18 Syys 2024, 22:31
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Nelivetojärjestelmän huolto
Vastaukset: 3
Luettu: 1334

Re: Nelivetojärjestelmän huolto

Joo voishan sen noinkin laskea, että neljät öljyt, jos tosiaan moottori, laatikko, perä, ohjaustehostin. Tuolla logiikalla siis etuvetoautossa olisi kolmet öljyt, eli perä jää pois.

Manuaaliaskinen Subaru on tässä suhteessa aika eleetön laite. Vaihtaa/vaihdattaa öljyt ohjelman mukaisesti, ja ...
Kirjoittaja jaalto65
07 Elo 2024, 22:37
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: XV asiaa
Vastaukset: 3
Luettu: 713

Re: XV asiaa

Vähän samoja pohdintoja meneillään.

Valorauta ja valorauta... Mikä erottaa toisistaan valoraudan ja muut valotelineet? Itse ajattelin kokeilla kepillä jäätä tämmöisellä:
https://photos.app.goo.gl/mjGZtw6kP7AxySYG9

Tavoitteena on siis rehellisesti härski ulkonäkö.Väänsin alumiinilistoista osat ...
Kirjoittaja jaalto65
26 Touko 2024, 00:32
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: P0101 ja tehot pois, mutta saa poistettua nollaamalla
Vastaukset: 21
Luettu: 17775

Re: P0101 ja tehot pois, mutta saa poistettua nollaamalla

Hei, kiittis tästä ketjusta.
Minun legacy 08 TD:lla on aivan samanlaiset oireet. Jos moottori on kylmä, löytyy tehot. Sitte. Moottori on lämmin ja moottorijarrutusta jälkeen tule ongelma: tehot pois, kierrokset eivät ylittää 4000 rpm. Tulee usein myös musta pilvi kun paina kaasua jos vika ei ole ...
Kirjoittaja jaalto65
16 Huhti 2024, 22:41
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

Re: XV 1.6 öljynkulutus

Tilanne kehittyy.

Reilu viikko sitten käytin pcv-venttiilin irti. Se tuntui kyllä toimivalta, mutta ihan varmuudeksi tilasin uuden. Se tuli tänään ja laitoin paikalleen.

Mutta nyt sattuu olemaankin niin, että viimeisen 600 kilometrin aikana öljyä on kulunut selvästi aiempaa vähemmän. 1,5-2 ...
Kirjoittaja jaalto65
09 Huhti 2024, 22:23
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

Re: XV 1.6 öljynkulutus

Kokeilin siitä korkilta: ei juuri imua, mutta jonkin verran pulssia ulospäin. Aika miedosti. En yhtään osaa päätellä, että millainen sen pitäisi olla.
Kirjoittaja jaalto65
07 Huhti 2024, 23:01
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

Re: XV 1.6 öljynkulutus

Ihan vielä en kohdistaisi päähuomiota männänrenkaisiin. Sain ihan aikaiseksi avata konepellin semmosella kertaa, että on lamppu mukana. Edestä katsoen oikealla koneen päällä on mustaa, ja on sitä sitten tietysti alempanakin.
Tuossapa kuviakin
https://photos.app.goo.gl/bNCnUkshVGDModUf9
Ja toinen ...
Kirjoittaja jaalto65
02 Huhti 2024, 20:05
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

Re: XV 1.6 öljynkulutus

Käytin pcv-venttiilin irti. Se vaikutti olevan ihan elossa, eli lupsutteli ravistaessa. Jotakin muuta vikaa olisi siis etsittävä.
Kirjoittaja jaalto65
02 Huhti 2024, 07:06
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

Re: XV 1.6 öljynkulutus

Tuo on jo hoidossa, öljy on 5W-30.
Kirjoittaja jaalto65
01 Huhti 2024, 23:06
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: XV 1.6 öljynkulutus
Vastaukset: 9
Luettu: 1968

XV 1.6 öljynkulutus

Tuo allekirjoituksen auto, 150tkm ajettu.

Mitäs tuumitaan kun öljynkulutus on luokkaa 6 dl tuhannella kilometrillä?

Erinomaisesti kumminkin pelaa, tehot on - ne vähät mitä voi olla - tallella. Erikoisempaa savutusta tms. en ole pannut merkille.

Johonkin se sitä nyt hukkaa. Kun auto on minulla ...
Kirjoittaja jaalto65
29 Maalis 2024, 22:30
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: Foresterit ja niiden lukot
Vastaukset: 5
Luettu: 1726

Re: Foresterit ja niiden lukot

Vastaan muutaman asian joista vähän hajua on. Tietävämmät voi täydentää tai korjata.

Automaattivaihteiset ei ole viskolukolla, vaan hydraulisella monilevykytkimellä.

Dual range on vaan manuaaliaskien kanssa, eikä niistäkään kuin osassa (pienitehoisissa?).

Johonkin Forestereihin on harrastajat ...
Kirjoittaja jaalto65
27 Maalis 2024, 22:57
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: Foresterit ja niiden lukot
Vastaukset: 5
Luettu: 1726

Re: Foresterit ja niiden lukot

Kai sen akselien välisen viskolukon voisi lukoksi laskea, vaikka se ei yksittäistä pyörää lukita. Viskolukkohan nyt on jokseenkin selviö kaikkien noiden vaparien kanssa.

Myyntikuvista voi yrittää bongata dual rangen kytkentäkahvan keskikonsolista. Se alennusvaihteen välityssuhde voi olla joissakin ...
Kirjoittaja jaalto65
11 Maalis 2024, 22:54
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Outback 05 2.5 ajovaloumpiot
Vastaukset: 22
Luettu: 4845

Re: Outback 05 2.5 ajovaloumpiot

Katopa Ovokon kautta saatavat purkuosat. Siellä oli joitakin, jotka voisivat sopia. Eihän ne uutta vastaa, likikään, mutta voisit kumminkin saada avun välittömään ongelmaan. Ei niitten hinnatkaan uutta vastaa.
Kirjoittaja jaalto65
01 Marras 2023, 22:27
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.
Vastaukset: 3
Luettu: 1956

Re: Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

Voi olla ettei ole loppu.

Ostin allekirjoituksen auton vuonna 2017, mittarissa joku vajaa 200tkm. Ihmettelin kaupanteon yhteydessä kun kytkin piti painaa ihan äärimmäiseen pohjaan, että onkohan tämä nyt ihan kunnossa. No myyvä liike (Subarun merkkiliike vielä) vakuutti että kyllä se on juuri niin ...
Kirjoittaja jaalto65
31 Loka 2023, 22:16
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: EGR-vika
Vastaukset: 2
Luettu: 1563

Re: EGR-vika

On vähän samanlaiset kokemukset, en myöskään saanut tarvike-EGRällä toimimaan asiallisesti. Tilasin purkaamolta orkkiksen, sillä toimi normaalisti.
Kirjoittaja jaalto65
05 Loka 2023, 00:26
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Kaivataan pikaista apua!! Forester ei käynnisty kuumana, missä vika??
Vastaukset: 14
Luettu: 5041

Re: Kaivataan pikaista apua!! Forester ei käynnisty kuumana, missä vika??

Ihan noin yleisenä kommenttina Makariina, sukupuolella ei varmaan ole tämän ongelman kanssa mitään tekemistä, oli sitten kyseessä auton omistajan tai auton sukupuoli.
Kirjoittaja jaalto65
12 Kesä 2023, 22:31
Keskustelualue: Yleistä tekniikasta
Aihe: Foresterin huolto-ohjelma
Vastaukset: 4
Luettu: 4727

Re: Foresterin huolto-ohjelma

Vuosikymmentä aikaisemmin valmistetuissa oli huoltokirjan yhteydessä. Aika tiivistetysti esitettynä, mutta enimmäkseen riittävällä tarkkuudella kumminkin.
Kirjoittaja jaalto65
31 Touko 2023, 22:13
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Isoimmat kilometrit diesel koneilla?
Vastaukset: 55
Luettu: 46569

Re: Isoimmat kilometrit diesel koneilla?

Päivitys ammoiseen viestiini: Legacy vm. 2008, 375tkm. Tänään lähti pihasta tyytyväisen uuden omistajan ohjastamana, joten nyt olen Subaruton sitten...
Kirjoittaja jaalto65
20 Huhti 2023, 12:54
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Legacy 08 td hukkaa öljyä, huohotinputkiko?
Vastaukset: 63
Luettu: 57726

Re: Legacy 08 td hukkaa öljyä, huohotinputkiko?

Vanha juttu jo mutta itsellä on vähän samanlaisia ongelmia, loppuiko ryntäily?

Minulta ainakin loppui. Pieniä määriä tulee vielä öljyä välijäähdyttimelle saakka, mutta hyvin pieniä. Riittää että sen jäähdyttimen ottaa joka toinen vuosi irti ja huuhtelee jollain sopivalla liuottimella ...
Kirjoittaja jaalto65
11 Huhti 2023, 22:29
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Ajovalojen korkeuden säätö kuorman tunnistus
Vastaukset: 10
Luettu: 6480

Re: Ajovalojen korkeuden säätö kuorman tunnistus

Olisiko jollakin varaosa numeroa tuolle anturille? Tai linkkiä muualle kuin merkki liikkeeseen mistä tuollaisen saa?

Onkohan siinä kaksi anturia, yksi molemmilla akseleilla? Vai onko saatu toteutettua yhdellä? Taakse on kaiketi osanumero 84031FG000, eteen en pienellä vaivalla löytänyt. No ...
Kirjoittaja jaalto65
02 Elo 2022, 23:22
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Egr venttiilin irroitus
Vastaukset: 15
Luettu: 12937

Re: Egr venttiilin irroitus

Sammy kirjoitti:Ajaako tuo moottori tuon EGR venttiilin läpän auki ja jousivoima sulkee? Vai ajetaanko moottorilla auki ja kiinni suunta?
Semmonen on fiilis että moottorilla molemmat suunnat. Vastatkoon joku tietävämpi faktapohjalta.
Kirjoittaja jaalto65
30 Heinä 2022, 20:47
Keskustelualue: Bensiinimoottori ja voimansiirto
Aihe: 2013 Forester etupään tasanopeusnivelen vaihto
Vastaukset: 7
Luettu: 3788

Re: 2013 Forester etupään tasanopeusnivelen vaihto

Joo sehän on ainakin minun korvaan suomeksi vähän kankean kuuloinen sana, vaikka oikein onkin. Englannin 'constant velocity joint', tai usein lyhenne 'cv joint' on jotenkin luonnollisemman tuntuinen, vaikka tuo suomenkielinen ihan suora käännös onkin.

Pahoitteluni, varsinaiseen kysymykseen ...
Kirjoittaja jaalto65
07 Touko 2022, 22:59
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Outback 2010 2.0D vesipumppu
Vastaukset: 1
Luettu: 3137

Re: Outback 2010 2.0D vesipumppu

Ohjelmasta en osaa sanoa.

Vaan eipä se paha liene vaihtaa. Sehän on moniurahihnan pyörittämänä. Paikka löytynee koneen oikealta puoliskolta, siis oikealta silloin kun katsoo edestäpäin. Hihna kiertää siinä oikealta alhaalta. Mitä sitten joutuu purkamaan edestä pois, en tähän hätään tiedä. Loogista ...
Kirjoittaja jaalto65
28 Huhti 2022, 23:19
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Subaru Forester SH kulutusmittari
Vastaukset: 21
Luettu: 9984

Re: Subaru Forester SH kulutusmittari

CO2-päästöt ja kulutus on yksi ja sama, pelkkä kertolasku välissä.
Kirjoittaja jaalto65
27 Huhti 2022, 22:47
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Subaru Forester SH kulutusmittari
Vastaukset: 21
Luettu: 9984

Re: Subaru Forester SH kulutusmittari

Subarun kulutusmittarit noin yleisesti on todettu autonvalmistajien mittareista tarkimmiksi. Muut näyttää hitosti pienempiä kulutuksia, Subarulla on liian rehellinen.

Mietin tuota. Olen jostain lukenut väitteen, että Subarun toteutuneet kulutukset on yleisesti likellä norminmukaisia ...
Kirjoittaja jaalto65
25 Huhti 2022, 23:43
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Subaru Forester SH kulutusmittari
Vastaukset: 21
Luettu: 9984

Re: Subaru Forester SH kulutusmittari

Eipä ole mulla Legacyn kulutusnäytön tarkkuudessakaan kehumista, näyttää sen 0,5-0,8 litraa satasella alakanttiin. Eikä tuossa ole kyse nollaamisen hetkestä, vaan koko tankillisen keskimääräisestä virheestä.

Pännii myös se että kulutusmittarista puuttuu parittomat desimaalit. Kas kun ei parittomat ...
Kirjoittaja jaalto65
14 Maalis 2022, 23:30
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Egr venttiilin irroitus
Vastaukset: 15
Luettu: 12937

Re: Egr venttiilin irroitus

Minä kun vaihdoin egr-venttiilin tarvikemalliin ja ajelin kolmisen viikkoa ennen kun pääsin merkkiliikkeeseen kalibrointiin niin sanoi siinä autoa hakiessa, että pitäis tuoda heti kalibrointiin, mutta vielä sai homman tehtyä. Kuulemma auto opettelee sen toimintaa jotenki itsekseen ja saattaa ...
Kirjoittaja jaalto65
10 Maalis 2022, 13:49
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Egr venttiilin irroitus
Vastaukset: 15
Luettu: 12937

Re: Egr venttiilin irroitus

Joo, mulla oli P0403 ja sitten jatkuvammin P0409. Tuo jälkimmäinen viitannee asentotietoon. Vähän tuo nyt tuntuu eri vialta kuin minun autossa.

Jos kumminkin tulpata meinaat, niin ei kai noita koodeja tarvinne pois saada. Scoopytune tai joku muu asiasta perillä oleva osannee tämän vahvistaa - tai ...
Kirjoittaja jaalto65
08 Maalis 2022, 22:57
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Egr venttiilin irroitus
Vastaukset: 15
Luettu: 12937

Re: Egr venttiilin irroitus

Juu, niin olikin. Vähän vaan piilossa, niin ei heti löytynyt.
Mutta puhdistuksen jälkeen vikavalo häiriköinti jatkuu. Eli uus EGR venttiili pitää hommata. Onko kokemusta tarvike mallin venttileistä, toimiiko nuo ihan yhtälailla kun alkuperäiset. Merkkiliikkeessä tuo maksaa 362€. Tarvikkeena nuita ...
Kirjoittaja jaalto65
28 Helmi 2022, 23:37
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Egr venttiilin irroitus
Vastaukset: 15
Luettu: 12937

Re: Egr venttiilin irroitus

Jos ei se kolmessa vuodessa (vrt. allekirjoituksen auto) ole paljon ehtinyt muuttua, niin riittää kun irrottaa sen jäähdyttimen puolivälistä pultin (vai mutterin?). Sitten saa jo sen verran pelitilaa että voi keplotells EGRn irti.
Kirjoittaja jaalto65
15 Helmi 2022, 23:10
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Isoimmat kilometrit diesel koneilla?
Vastaukset: 55
Luettu: 46569

Re: Isoimmat kilometrit diesel koneilla?

Allekirjoituksen auto, nyt 341tkm. Vaan tällä moottorikokonaisuudella joku 100tkm vähemmän, koska motista alakerta vaihdettu vuonna 2012.
Kirjoittaja jaalto65
20 Joulu 2021, 23:00
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Takalasinpyyhin ei saa virtaa
Vastaukset: 3
Luettu: 2888

Re: Takalasinpyyhin ei saa virtaa

Ettei olis perinteisesti johto poikki kumin sisältä?

Niin sitä ajatusta koetan varmaan alitajuisesti välttää, koska se on niin epämiellyttävä.

Hmm, pitää taas kaivaa se liitin joskus esiin. Siihenhän tulee kaksikin piuhaa sen jatkuvan sähkön sekä maan lisäksi. Liekö toinen sitten jatkuvan ...
Kirjoittaja jaalto65
19 Joulu 2021, 23:30
Keskustelualue: Valot ja muu sähköpuoli
Aihe: Takalasinpyyhin ei saa virtaa
Vastaukset: 3
Luettu: 2888

Takalasinpyyhin ei saa virtaa

Noniin, allekirjoituksen autosta seuraava ongelma pohdittavaksi.

Takalasinpyyhin heitti toimimasta. Akseli nyt kumminkaan ei ole jumissa, sillä sen jo tarkastin. Samalla tarkastin, että pyyhin pyörii kyllä iloisesti, kun sille tarjoaa ulkoista virtaa liittimelle.

Koneikon ison muovirattaan ...
Kirjoittaja jaalto65
30 Marras 2021, 22:47
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Vetarin pitkittäisvälys
Vastaukset: 3
Luettu: 3873

Re: Vetarin pitkittäisvälys

No niin, alkuperäisen viestin metelit poistettu. Uusiksi meni oikea etulaakeri ja molemmat takaa. Sattuivat hajoamaan kaikki yhdellä kerralla. Vaan on niillä takalaakereilla hintaa, varsinkin tuntuu pahalta kun ne hajoo tällain kahden vuoden jälkeen edellisestä vaihdosta...

Mikään ajossa ei ...
Kirjoittaja jaalto65
30 Marras 2021, 22:38
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: MyDieseliä Subaruun?
Vastaukset: 15
Luettu: 15563

Re: MyDieseliä Subaruun?


Alkusyksystä Nesteen polttoainekuski jutteli lämmitysöljyä tuodessa, että kaikki Suomessa myytävä on samaa Nesteen tavaraa, johon lurautetaan lopuksi joukkoon jälleenmyyjäkohtainen lisäaineistus.

Ja aivan varmasti tämä on loogista varsinkin lämmitysöljyllä, joka on aivan bulkkia.

Toki on ...
Kirjoittaja jaalto65
29 Marras 2021, 23:09
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: MyDieseliä Subaruun?
Vastaukset: 15
Luettu: 15563

Re: MyDieseliä Subaruun?

Ei ole ABC:n SmartDiesel samaa. SmartDieselissä voi olla maksimissaan 5% biodieseliä, joka voi olla sitten FAME-kuraa tai jotain uusiutuvaa dieseliä, mutta tätä et tankatessa tiedä.

MyDiesel on fametonta ja 100% uusiutuvaa, siksi sen hintakin on huima. Jokusen tankin tosiaan ajelin sillä, enkä ...
Kirjoittaja jaalto65
03 Marras 2021, 16:02
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Vetarin pitkittäisvälys
Vastaukset: 3
Luettu: 3873

Re: Vetarin pitkittäisvälys

Niin onhan noita lyhytikäisiä laakereita tullut aiempien autojen kanssa vastaan. Ihan mahdollista.

Oikohöylän ääni on aika hyvä kuvaus. Toinen hyvä kuvaus on ATR-potkuriturbiinikone.
Kirjoittaja jaalto65
03 Marras 2021, 13:56
Keskustelualue: Dieselmoottori ja voimansiirto
Aihe: Vetarin pitkittäisvälys
Vastaukset: 3
Luettu: 3873

Vetarin pitkittäisvälys

Hei,

Vähän tämmöinen tyhmä kysymys, mutta katsotaan josko vastaukset olisi vähemmän tyhmiä.

Olen kuunnellut viime aikoina, että auton voimansiirrosta kuuluu pörinää. Sen taajuus ja voimakkuus noudattavat selvästi auton nopeutta. Muuten ensimmäinen epäilty olisi pyörän laakeri, mutta sellaisen ...